Czy znasz wszystkie korzyści, które daje aerial joga?

praktyka aerial jogi

Studia jogi starając się przyciągnąć nowych klientów, ciągle poszerzają i aktualizują swoją ofertę zajęć. Jednym z hitów jest opracowana w Stanach Zjednoczonych w 2007 roku aerial joga, czyli nietuzinkowy sposób na wykonywanie asan. Sprawdź koniecznie, o co chodzi z aerial jogą i jakie daje korzyści.

Gdzie i jak praktykować aerial jogę?

Aerial joga zazwyczaj stanowi jeden z rodzajów zajęć oferowanych w studiach jogi, jak i szkołach akrobatyki powietrznej. Dziwi cię drugie z miejsc? Nie powinno, ponieważ aerial joga stanowi swoiste połączenie: hatha-jogi, akrobatyki, pilatesu i tańca, a wszelkiego rodzaju asany wykonuje się na chustach zawieszonych nad ziemią. Przejście do właściwej praktyki na szarfach poprzedza przeprowadzana na podłodze rozgrzewka, następnie wykonuje się pozycje o różnym stopniu trudności, zazwyczaj przechodząc stopniowo od najłatwiejszych do trudniejszych. Zajęcia najczęściej odbywają się w dwóch grupach – podstawowej oraz zaawansowanej, tak aby każdy z chętnych mógł poczuć zbawienny wpływ jogi na ciało i umysł. Jakie korzyści może przynieść praktyka?

Jakie korzyści daje aerial joga?

Instruktorzy, jak i uczestnicy zajęć aerial jogi chwalą sobie możliwość wyzbycia się ciężaru własnego ciała, który zostaje przeniesiony na chustę. W czasie praktyki odciążone są stawy oraz kręgosłup, dlatego sportu tego mogą spróbować osoby z problemem ze stawami, jak i wadami postawy. Aerial joga wpływa na kondycję całego ciała. Pozwala na jego rozciągnięcie, uelastycznienie, zwiększony zostaje zakres ruchu. Co ciekawe wiele osób po zakończonych zajęciach zauważa, że ich wzrost powiększył się o 2 – 3 cm. Stan ten może utrzymywać się przez kilka godzin i związany jest z rozciąganiem się ciała. Ponadto ten typ jogi pozwala na zwiększenie siły mięśni. Co ważne w aerial jodze bardzo często wykonuje się pozycje odwrócone, dzięki którym mózg jest lepiej dotleniony i ukrwiony, a co za tym idzie, poprawia się koncentracja oraz koordynacja wzrokowo-ruchowa oraz równowaga. Polepsza się orientacja w przestrzeni. Specyficzny „masaż” całego ciała wykonywany przez szarfy wpływa pozytywnie na działanie układów w ciele człowieka, głównie krwionośnego, limfatycznego oraz trawiennego. Oprócz korzyści fizycznych można także zauważyć świetny wpływ aerial jogi na psychikę. Umożliwia ona: pełne zrelaksowanie się, uspokojenie, wzrost świadomości własnego ciała, poprawę samooceny oraz poprawę wiary we własne możliwości.

Jak przygotować się do praktyki, by czerpać z niej maksymalne korzyści?

Praktykowanie aerial jogi nie wymaga predyspozycji oraz specjalnych umiejętności czy przygotowania. Na zajęcia może zapisać się każdy, kto nie ma przeciwwskazań do brania w nich udziału. Znajdziesz je w innym artykule na naszej stronie, w którym opisana została aerial joga dla początkujących. Aby móc uzyskać jak najwięcej korzyści z uczestnictwa w zajęciach warto wstrzymać się z jedzeniem przez około 2 godziny przed zajęciami, a także nie powinno się wypijać zbyt dużej ilości płynów. Nie zaleca się treningu aerial jogi w pierwszych dniach okresu. Do zajęć wymagany jest odpowiedni strój – dobrze sprawdzą się obcisłe legginsy oraz koszulka z długim bądź krótkim rękawem. Dla maksymalnego relaksu ćwiczy się bez butów, jednak dla komfortu, podczas praktyki na stopach można mieć specjalne buty do jogi bądź antypoślizgowe skarpetki. Biżuteria powinna być ściągnięta, a długie włosy związane w kucyk lub spięte w wysoki kok. Niepotrzebne są akcesoria.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *