Jakie trudności można napotkać podczas aerial jogi?

mężczyzna praktykujący aerial jogę

Aerial joga to jedna z najciekawszych i najbardziej intrygujących odmian klasycznej, znanej nam od wieków jogi. Uważana jest za tzw. slow fitness i stanowi sport. A w nim, jak dobrze wiemy, nie zawsze pojawia się szczęście i satysfakcja. Dzisiaj skupimy się na kwestiach trudności, które mogą pojawiać się podczas praktykowania aerial jogi oraz wskażemy jak przygotować się do zajęć, by zminimalizować ryzyko ich pojawienia się.

Czym jest aerial joga?

Aerial joga to jedna z wielu nazw, które używane są dla określenia tej formy aktywności. Nazywana jest także jogą powietrzną, antygrawitacyjną oraz na hamakach. Stanowi swoiste sekwencje pozycji, które wykonywane są na podwieszonych pod sufitem szarfach nazywanych także chustami lub hamakami. Podtrzymują one ciężar, dzięki czemu kręgosłup i stawy są odciążone a ciało bardziej odprężone. Podczas praktyki wykorzystuje się elementy: akrobatyki, rozciągania, tańca i rzecz jasna jogi. Trening ten został opracowany w 2007 roku w Stanch Zjednoczonych i wciąż zyskuje rosnącą popularność. Wynika to z szeregu zalet, jakie niesie za sobą praktyka aerial jogi. Wśród najważniejszych wyróżnić można:

  • wzmocnienie mięśni,
  • rozciągniecie ciała,
  • poprawę świadomości własnego ciała,
  • lepsze dotlenienie i ukrwienie mózgu, dzięki wykonywaniu pozycji odwróconych,
  • nowy wymiar relaksu.

Jakie trudności mogą pojawić się podczas praktyki?

Choć aeral joga dla wielu może brzmieć prosto i łatwo warto podkreślić, że to jedna z najtrudniejszych odmian jogi. Jest także nieco bardziej niebezpieczna, ponieważ podczas zajęć istnieje ryzyko ześlizgnięcia się z hamaka i upadku, co może być szczególnie ryzykowne w czasie wykonywania asan głową w dół. Skoro o odwróconych pozycjach mowa, osobom początkującym podczas treningu doskwierać mogą zawroty głowy, a także problemy z błędnikiem. Kolejnymi z niegodności, które mogą pojawić się podczas praktyki, są otarcia od hamaka, odciski na dłoniach, jak i zaplątanie się w chustę bez możliwości wyjścia z niej bez pomocji innej osoby lub wkręcenie się odzieży w hamak. Warto zaznaczyć, że w związku z możliwymi trudnościami, które można napotkać podczas praktyki, istnieje szereg przeciwwskazań do uprawiania tego typu jogi. Dodatkowo warto zaznaczyć, że mimo rosnącej popularności tej praktyki, wciąż jest ona dostępna w małej liczbie studiów – zwłaszcza mieszkańcy i mieszkanki małych miast mogą mieć problemy ze znalezieniem miejsca, w którym odbywają się zajęcia.

Jak przygotować się do zajęć aerial jogi?

Ryzyko pojawienia się niektórych z niedogodności związanych z praktyką aerial jogi można z powodzeniem zniwelować, przygotowując się odpowiednio do zajęć. Pierwszym ważnym aspektem jest strój. Warto zdecydować się na obcisłe legginsy oraz koszulkę z długim lub krótkim rękawem. Odzież powinna zasłaniać delikatne miejsca np. pachy oraz tył kolan. Nie należy martwić się kwestią obuwia – praktykuje się na boso. Przed treningiem konieczne jest ściągnięcie biżuterii oraz w przypadku osób z długimi włosami – związanie ich elastyczną gumką. Wskazane jest ściągnięcie okularów i w razie potrzeby założenie soczewek korekcyjnych. 1,5 – 2 godziny przed praktyką nie należy jeść. Osoby miesiączkujące nie powinny brać udział w zajęciach w czasie 3 pierwszych dni okresu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *