Co daje joga twarzy?

Kobieta w szlafroku wykonuje masaż twarzy przed lustrem

Z wiekiem w skórze twarzy zaczyna brakować kolagenu, przez co może ona wyglądać na zmęczoną. Szukasz naturalnego sposobu na zredukowanie zmarszczek i odmłodzenie wyglądu? Z naszego artykułu dowiesz się, co daje joga twarzy i jakie rezultaty można osiągnąć, dzięki systematycznemu wykonywaniu ćwiczeń rozluźniających.

Jakie efekty daje joga twarzy?

Joga twarzy jest japońską techniką, która pozwala wzmocnić mięśnie twarzy i stopniowo rozluźnić jej poszczególne partie. Posiada także działanie odprężające cały organizm i pomaga dotlenić jego komórki. Regularne wykonywanie ćwiczeń na twarz wpływa na poprawę jej ogólnego wyglądu i spłycenie zmarszczek, ale to nie jedyne korzyści wypływające z tego rodzaju ćwiczeń.

Wykonywanie sekwencji specjalnych ćwiczeń pozwala wymodelować owal twarzy, ujędrnić skórę na szyi i zniwelować drugi podbródek, a bruzdy nosowo-wargowe zostają zredukowane. Zmniejszają się także worki pod oczami, co sprawia, że wyglądamy na bardziej wypoczętych. Efektem systematycznych ćwiczeń jest również uniesienie brwi i kącików ust. Joga twarzy usprawnia krążenie krwi i poprawia elastyczność skóry, co znacznie spawalnia proces powstawania nowych zmarszczek. Ćwiczenia twarzy pozwalają uwydatnić kości policzkowe czy też pozbyć się lwiej zmarszczki.

Kiedy warto zacząć jogę twarzy?

Odpowiedź jest dosyć prosta — najlepiej jak najwcześniej, gdy skóra jest jeszcze młoda i elastyczna. Dzięki wzmocnieniu mięśni mimicznych w późniejszym czasie twarz będzie mniej podatna na powstawanie zmarszczek. Przeprowadzanie jogi jest wskazane w wieku średnim i podczas okresu przekwitania, gdy na skutek utraty kolagenu, skóra traci elastyczność i jędrność.

Ogólna kondycja skóry jest oczywiście uzależniona od prowadzonego trybu życia i diety. Jeśli dbasz o odpowiedni wypoczynek i przywiązujesz wagę do tego, co jesz, znacznie dłużej będziesz mogła cieszyć się młodym wyglądem. Współcześnie jednak ludzie żyją szybko i często doświadczają silnego stresu. Jest to powodem napinania się mięśni twarzy i znajduje negatywne odzwierciedlenie w postaci pogorszenia się kondycji skóry. Rezultaty przed i po jodze twarzy w postaci rozluźniania mięśni, prawidłowej regulacji oddechu czy też ogólnego stanu relaksu, są odczuwalne niemal natychmiastowo po wykonaniu ćwiczeń.

Jak przygotować się do jogi twarzy?

Przed przystąpieniem do ćwiczeń warto odpowiednio przygotować ciało. Możesz posmarować skórę delikatnym olejkiem lub spryskać mgiełką, aby nawilżyć skórę. Dobrym rozwiązaniem jest położenie się na plecach, zamknięcie oczu i spokojne oddychanie przez kilka minut. Możesz także nadymać policzki i delikatnie je poklepywać, wykonuj te ćwiczenia regularnie, najlepiej codziennie przez kilkanaście minut.

Praktykowanie jogi twarzy nie powoduje dyskomfortu ani bólu, a ćwiczenia nie są skomplikowane i łatwe do zapamiętania. Natomiast jej efekty są dostrzegalne zwykle w ciągu miesiąca.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *